‘Does publishing inaccurate information not bother the legacy media?’

August 12, 2022

MULTIPLE RETRACTIONS: Here Sky News, The Times, The Independent and The Daily Mirror all write apologies and corrections after printing information about Wetherspoons that they knew to be factually untrue.

burst

FORBES FALL: Mr Martin described Forbes Magazine in his short piece in the Wetherspoons ‘Does Truth Matter’ edition as “prestigious” but here is their full correction on the allegations they made about Mr Martin and Wetherspoons.

LOCAL PUB: This is the Lord Wimborne Pub’s sign outside its premises on the Lower Part of Poole High Street.

SUBTLE TACTICS: “Adopting the approach of Muhammad Ali’s tactics of the famous ‘Rumble in the Jungle’ Wetherspoon waited for the furore to subscribe, then requested that the media organisations rectify their misrepresentations. C’est la vie, as the Chuck Berry song goes. No hard feelings, folks. Yes, some folks were horrid to us, but we bear no grudges.” – Wetherspoons chairman Tim Martin.

 

 

 

WHAT is lockstep journalism and why is it important for the public to know how and why they are being gaslighted?

These are the conclusions I came to following a series of retractions and apologies published by various British legacy media publications to Tim Martin, the chairman of the Wetherspoon chain of pubs, after many of them published an array of articles simultaneously making a number of unsubstantiated allegations.

‘MSM publish corrections after false claims’

In April and May 2020, The Times, The Daily Mail, Sky News, the Independent, The Times, Forbes Magazine and published articles claiming Mr Martin and his senior management team would pay his staff only up to the last time his pubs opened and and no further payments would be made until the Government furlough scheme arranged by would-be Prime Minister and former Chancellor of the Exchequer Rishi Sunak was put in place.

The press titles also jointly claimed Mr Martin told his staff that they get jobs at Tesco until the pandemic passed and also that Wetherspoons didn’t intend to pay its suppliers until his pubs reopened.

The allegations were made following the leaking of a video he made to his staff addressing their concerns about their future following the outbreak of the Covid-19 pandemic, but in fact many of these titles took much of what he said out of context.

‘MSM targeted Wetherspoons, ignored Dutch and Canadian protests’

Add to this co-ordinated attack, this site has covered the Canadian Trucker Convoy protests in February and March of this year over the vaccine mandates for travel and the attack on small businesses and also the Dutch farming protests that started last month and have continued unabated into August. I bring these two massive stories in as the legacy titles above have ignored these protest movements as there are huge ramifications for the public, like empty supermarket shelves.

I don’t necessary hold a flag for Wetherspoons, but why did these articles co-ordinate these hit pieces at the pub chain knowing they were not factually true and then wilfully ignore the other two massive stories picked up and run by the alternative media.

‘Public need to ask what is not being reported and why’

The question that should be asked is what is not being reported, rather than what is? if this is the case there clearly an agenda and this doesn’t benefit anyone reading it.

The Wetherspoon boss, who is 67, said in his special edition of the Wetherspoon’s News ‘Does Truth Matter’ edition: “Following the first lockdown in March 2020, comments from an internal staff video, designed to reassure, were taken out of context and distorted outrageously.

“The newly fashionable Wetherspoon rapidly became a James Bond villain.
“Adopting the approach of Muhammad Ali’s tactics of the famous ‘Rumble in the Jungle’ Wetherspoon waited for the furore to subscribe, then requested that the media organisations rectify their misrepresentations

“Never, in the history of business, we surmise, has a single organization sought, and obtained, so many apologies and corrections from so many iconic media organisations.

‘I’m glad they admit they were wrong but I don’t hold grudges’

“Daily Express, Daily Mail, Daily Mirror, Daily Star, Sky News, The Daily Telegraph, The Guardian, The Independent, The Times and even America’s prestigious Forbes Mgazine have all, sometimes grudgingly, had to admit that they got it wrong.

“C’est la vie, as the Chuck Berry song goes. No hard feelings, folks. Yes, some folks were horrid to us, but we bear no grudges.

‘You’ve got your job to do and I’ve got mine’

“Newspapers play a vital role in shining a light on power, and on the murkier goings-on in the world – and journalists work incredibly hard in an internet-ravaged industry.

“Years ago, I berated a stockbroker who criticised Wetherspoon in a note to his clients. ‘Remember, Tim’ he said, ‘you’ve’ got your job to do and I’ve got mine”

“Fair comment, I thought, I’ll settle for that – and in the case of media representations of the last 18 months, we’ll settle for publishing the extensive list of corrections and apologies you can read on the following pages.”

He never said ‘Go and work in Tesco’

One of the retractions was from The Daily Mirror – who describe themselves as the ‘heart of Britain’ – read as follows: “We accept Mr Martin did not tell staff to work in Tesco or use the words ‘go and work in Tesco’. Instead he said if staff thought it a good idea to do a supermarket job, ‘do it, I can completely understand it.’

“We have clarified the story to make clear there was an argument about furlough pay, no past wages, and that the firm confirmed on 25 March that staff would receive furlough pay from 3 April onwards.”

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: